دیزاین دکوراسیون پذیرایی با استفاده از مبل راحتی

دیزاین دکوراسیون پذیرایی با استفاده از مبل راحتی

دیزاین دکوراسیون پذیرایی با استفاده از مبل راحتی

مبل راحتی

دیزاین دکوراسیون پذیرایی با استفاده از مبل راحتی

یکی از موارد بسیار مهمی که در دکوراسیون پذیرایی به چشم می خورد مبل راحتی یا کلاسیک و دیگر لوازم جانبی می باشد که در اتاق نشیمن و یا سالن پذیرایی قرار گرفته است. در واقع اتاق نشیمن و سالن پذیرایی محیطی می باشد که در آن جا اعضای خانواده دور هم جمع شده و روی مبل راحتی ریلکس می کنند. وسایلی که در سالن پذیرایی و اتاق نشیمن قرار داده می شود اعم از میز، لوازم صوتی و تصویری و مبل راحتی، مبل کلاسیک، قفسه ی کتاب و قاب عکس، اشیای دکوراتیو و یادگاری های خانوادگی و …. می باشد. در واقع نه تنها استفاده از وسایل مختلف در دکور منزل بلکه جزئیات مربوط به آن نیز در دکوراسیون پذیرایی شما تاثیر گذار خواهد بود. به عنوان مثال فاصله ی مناسب بین مبلمان، ترکیب فرم مبل راحتی یا کلاسیک با یکدیگر و ابعاد آن ها، روشنایی و استفاده ی صحیح از پارچه ها و استفاده از فرش و … همگی می تواند دکور منزل شما را به یک دکور ایده آل بدل نماید. در این مطلب قصد داریم شما را با قوانین دکوراسیون پذیرایی و چیدمان مبل راحتی آشنا سازیم.

اصول دکوراسیون پذیرایی

دیزاین دکوراسیون پذیرایی با استفاده از مبل راحتی

در واقع دکوراسیون پذیرایی اصول خاص و قواعد خاصی دارد که با توجه به محوریت عملکردی که دارد طراحی شده است. سالن پذیرایی و اتاق نشیمن فضایی می باشد که در آنجا بیشتر اعضای خانواده گرد هم آمده اند و مبل راحتی یا کلاسیک در آنجا چیدمان شده است و افراد روی آن ها می نشینند و در آن مکان فعالیت های متفاوتی را انجام می دهند. در سالن پذیرایی اعضای خانواده به تماشای تلویزیون پرداخته، خوردن غذا، میهمانی گرفتن و استراحت کوتاهی نیز انجام می دهند و دیگر فعالیت ها… . به این دلیل است که سالن پذیرایی در واقع بیان کننده ی شیوه ی زندگی و شخصیت اعضای آن خانواده می باشد و با این حال باید فضایی شیک و راحت برای مهمانان و خانواده به وجود آید.

میهمانی رفتن یا میهمانی دادن در میان ایرانیان از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. طراحی اتاق نشیمن باید به گونه ای باشد که اعضای خانواده در آن مکان احساس راحتی داشته باشند و شرایطی برای اعضای خانواده به وجود آید که اعضای خانواده بتوانند به راحتی دور هم بشینند به عنوان مثال فرم چیدمان مبل راحتی و دیگر وسایل در اتاق باید مناسب باشد.

همان طور که در مطالب قبلی گفته شد فرم چیدمان مبل راحتی بهتر است یا به صورت دایره ای باشد و یا مربع مانند، و مبلمان در منزل در نقطه ی کانونی قرار داشته باشند. همچنین وسایل در اتاق نشیمن و سالن پذیرایی باید به گونه ای باشد که مانع از عبور افراد نگردد و مسیر آن ها را مسدود نکند.

انواع سبک دکور پذیرایی

انواع دکوراسیون پذیرایی ریشه در سبک داخلی دارد و با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی مجموعه داده های به دست آمده محوب ترین سبک ها و انواع دکورا پذیرایی مشخص شد که در ذیل نام برده می شوند:

• معاصرContemporary: 29.09%
• سنتیTraditional: 21.72%
• مدرنModern: 11.83%
• گلچینEclectic: 5.45%
• روستاییRustic: 3.08%
• سبک ساحلیBeach Style: 2.68%
• مدیترانه ایMediterranean: 1.93%
• صنعتیIndustrial: 0.97%
• آسیاییAsian: 0.95%
• گرمسیریTropical: 0.61%
• ویکتوریاVictorian: 0.35%

فروشگاه مبل ملایر از جمله فروشگاه  و مراکز خرید مبلمان می باشد که شما مشتریان گرامی می توانید با توجه به سبک دکور پذیرایی خود نوع مبل مورد نظر خود را خریداری نمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *