اصول چیدمان مبل کلاسیک

اصول چیدمان مبل کلاسیک

اصول چیدمان مبل کلاسیک

چیدمان مبلمان اصولی دارد که بایستی به درستی و با توجه به دکوراسیون منزل صورت پذیرد. در واقع می توان به وسیله ی لوازم اصلی هماهنگی مناسب و اصولی را در دکوراسیون منزل به وجود آورد.

اصول چیدمان مبل کلاسیک

دیدن مبلهای کلاسیک

چیدمان مبل کلاسیک به چه صورت باید باشد؟

در واقع چیدمان مبل کلاسیک باید با توجه به نکات دکوراتور و به درستی صورت پذیرد این امر باعث می شود زیبایی منزل شما چند برابر گردیده و هماهنگی و تطبیق در بین وسایل دکوراسیون به وجود آید.

یک اتاق مانند یک صفحه ی بوم سفید است که می توان منظره ی بسیار خوبی را با استفاده از چیدمان مبل کلاسیک و دیگر وسایل اصلی به وجود آورد و هم یک منظره ی نه چندان زیبا، که با روش های مختلف با پر کردن اتاق با مبلمان صورت می گیرد. یکی از مهم ترین نکته هایی که در هنگام چیدمان مبل کلاسیک بایستی به آن توجه نمائید این است که باید بدانید از کدام قسمت اتاق چیدن آن را شروغ کنید. در این مطلب قصد داریم نکاتی را در این خصوص بررسی نمائیم:

اصول اصلی چیدمان مبل کلاسیک

1-نکته ای که در ابتدا باید به آن توجه کنید این است که اتاق شما ظرفیت چندین مبل را دارد و به چه منظور می توان از آن استفاده کرد. پاسخ به این سوال می تواند چگونگی چیدمان مبل کلاسیک را در منزل شما مشخص کند. به عنوان مثال تصمیم داریم همه اعضای خانواده مقابل یکدیگر بشینند و یا در کنار یکدیگر این موضوع می تواند نحوه ی چیدمان مبلمان را تعیین کند.

2-باید بدانید در اتاق شما چه نقطه ی مهم و کانونی وجود دارد حال این نقطه می تواند شامل یک منظره، تلویزیون و… شومینه باشد سپس با توجه به آن مبل کلاسیک یا راحتی منزل شما چیده خواهند شد. به این موضوع باید توجه داشته باشید که اگر قصد دارید در اتاق تلویزیون تماشا کنید باید فاطصله ی مناسب بین تلویزیون و مبل را رعایت کنید. این فاصله می تواند سه برابر سایز صفحه نمایش تلویزیون باشد.

3-شناسایی اولویت ها

مبل ها نباید بیشتر از 2.5 متر از هم فاصله داشته باشند تا مکالمه ی اعضای خانواده با یکدیگر سخت نباشد و بهتر است تمامی مبل کلاسیک که در سالن پذیرایی قرار دارد به دیوار تکیه داده نشود مگر در صورتی که فضای اتاق کوچک باشد.

4-حفظ تقارن

بهتر است در اتاق های رسمی چیدمان تقارن لازم را داشته باشند و در صورتی که چیدمان به صورت غیر تقارن باشند اتاق حالت غیر رسمی تری خواهند گرفت. شما می توانید با کاربرد اتاق منزلتان، مبل کلاسیک را به صورت متقارن یا نامتقارن چیدمان کنید.

5-رعایت تنوع

اندازه ی مبل کلاسیک و سایز آن باید در تمام اتاق متفاوت باشد. شما می توانید یک مبل بزرگ یا بلند را در یک طرف و یک مبل دیگر با همین سایز را در طرف دیگر قرار دهید که این کار فضا برای چیدمان مبل های دیگر فراهم می کند. یک اثر هنری می تواند انتخاب مناسبی برای حفظ توازن در اتاق باشد و بهتر است دو مبل کلاسیک را در کنار یکدیگر قرار ندهید.

در فروشگاه مبل ملایر می توانید مبلمانی را تهیه نمائید که به سبک و سلیقه ی خودتان و با توجه به فضای اتاق منزلتان آن را چیدمان کنید.

در این مقاله اصول چیدمان مبل کلاسیک را به شما اموزش دادیم امیدوارم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *